Škola a zdraví pro 21. století, 2011. Mobbing jako negativní fenomén v prostředí základních škol

zobrazit info o knize
Nakladatelství Masarykova univerzita
Vydáno   3/2011
ISBN 978-80-210-5448-6
Vydání 1.
Počet stran 255
Vazba sešit
Formát 158x255

O knize

Publikace se zabývá problematikou mobbingu, tedy šikany na pracovišti. Vymezuje obecná specifika tohoto fenoménu, jeho klasifikaci, znaky a další oblasti včetně zmapování dostupných výzkumů. Stěžejní orientace práce je zaměřena na mobbing a bossing jako nežádoucích forem jednání v prostředí školy, která se opírá o rozsáhlý reprezentativní výzkum výskytu fenoménu v prostředí českých základních škol – jedná se o první reprezentativní výzkum této problematiky v prostředí českých škol. Cílem výzkumu v rovině kvantitativní bylo zmapovat prostřednictvím polostrukturovaného dotazníku povědomí a informovanost o jevech mezi učiteli, dále konkrétní zkušenosti, formy mobbingu typické pro prostředí školy, zaměřil se také na agresory, mechanismy obrany oběti a řešení problému a v neposlední řadě na klima školy. V kvalitativní rovině jsou vyhodnoceny výpovědi učitelů, kteří se stali obětí mobbingu nebo bossingu s cílem proniknout do podstaty tohoto jednání. Vyústěním knihy je zmapování právních norem, o které se případné oběti mohou v českém právním řádu opřít, ale také další strategie obrany mobbingu včetně možných preventivních opatření.

Doporučení:
Share