Nové znalosti – záliby pro volný čas

Znalosti-neni-nikdy-dost-perex
Chcete si vytvořit vlastní webovky, zařídit útulný domov, pochopit vztah mezi médii a sportem či pěstovat vlastní zeleninu, bylinky a ovoce? Pak si nenechte ujít dnešní knižní tipy. Najdete v nich čtyři knihy, z nichž načerpáte nové znalosti ke zmíněným tématům.


Jan Děkanovský se ve své knize Rivalové, zázraky i podrazy zaměřil na vztah mezi médii a vrcholovým sportem. Zajímá vás, zda ve sportovních filmech dochází k mytizaci skutečnosti? Pak se pusťte do čtení.

Vztah mezi sportem a médii prošel v posledních desetiletích rychlým vývojem. Spojení televize a vrcholového sportu vytvořilo specifický a velmi vlivný žánr populární kultury. Vytváření sportovních příběhů, které je pro současná média typické, je zároveň snahou vtisknout těmto narativům trvalejší a ucelenější podobu. Sport se proto v nejrůznějších podobách objevuje i ve filmovém médiu. Tato kniha se pokouší nastínit a pojmenovat různé aspekty tohoto vztahu. Zabývá se například mytizační schopností sportovních filmů, ale i jejich způsobilostí stát se reprezentanty různých ideologií a fungovat jako součást kolektivní paměti.

Rivalové, zázraky i podrazy

Filmové obrazy sportu
Autor: Jan Děkanovský

Počet stran: 216
Vazba: brožovaná
Formát: 140×200 mm
ISBN: 978-80-7675-089-0

Knihu Rivalové, zázraky i podrazy vydalo nakladatelství Dokořán.

Ukázka z knihy

Sport ovšem není významným kulturním fenoménem pouze sám o sobě. Jeho vrcholovou podobou se celosvětově zabývá jen relativně úzká skupina lidí. Provozování špičkového sportu na tratích, hřištích a stadionech přihlíží pochopitelně množství diváků řádově větší, ale ani tato skupina nemůže soupeřit s množstvím příjemců, kteří sport sledují prostřednictvím médií. Sport a jeho mediální prezentace představuje v dnešní době jednu z nejdůležitějších součástí populární kultury. Zhruba od konce osmdesátých let minulého století prodělal vztah sportu a médií (televize především) obrovský rozmach zejména díky satelitnímu vysílání. Slova mediálního magnáta Ruperta Murdocha z roku 1996, který prohlásil, že sport naprosto překonává film i všechno ostatní ze zábavních žánrů, jsou spíše než okázalou hyperbolou reálným popisem stavu. Televizní sport je bezpochyby nejdůležitější vazbou ke sportu (a naopak) a tato relace je úzce spojena s myšlením o národu, třídě, rase, genderu, věku apod. (str. 9)

Nezapomeňte si prohlédnout celou ukázku.

O autorovi

Jan Děkanovský působí jako odborný asistent na Katedře mediálních studií Metropolitní univerzity v Praze. Zabývá se problematikou populární kultury, především vztahem médií a sportu v jeho různých podobách. Sportu samému se věnuje jako funkcionář a příležitostný veteránský závodník.

Zdroj informací: nakladatelství Dokořán

————————————————

Rádi byste si vytvořili vlastní internetové stránky? Pavel Šenkapoun všem začátečníkům poskytne rady a tipy, jak na to! Pořiďte si nové vydání jeho knihy Webcopywriting pro samouky.

Nemáte vystudovaný marketing a nikdy jste nepracovali v internetové agentuře? To ještě neznamená, že byste tvorbu webových textů nemohli vzít do vlastních rukou! Webcopywriting pro samouky je kniha napsaná tak, aby jí rozuměla každá internetová lama. S její pomocí si vybudujete přesvědčivou internetovou identitu, připravíte strategii pro webový obsah a napíšete produktové texty, které budou zákazníkům dávat smysl. Co víc potřebujete k podnikání v éře internetu? Jen kvalitní produkt, trochu odvahy a chuť komunikovat s lidmi. Všechno ostatní přijde samo.
Webový copywriter a kreativec
Pavel Šenkapoun zúročil své zkušenosti s psaním textů na zakázku a vytvořil knihu, která je v mnoha ohledech jedinečná. Svým osobitým stylem popisuje, co si před psaním textů na web a budováním svojí značky rozmyslet, jak zformulovat prodejní argumenty, zvolit cílovou skupinu, jak napsat headline nebo také, jaká by měla být správná struktura vašeho webu.

Webcopywriting pro samouky

Průvodce moderního marketéra a podnikatele po webovém obsahu
Autor: Pavel Šenkapoun

Počet stran: 208
Vazba: brožovaná
Formát: 168×230 mm
ISBN: 978-80-7413-176-9
Doporučená cena: 299 Kč

Knihu Webcopywriting pro samouky vydalo nakladatelství Zoner Press.

Ukázka z knihy

copywriting_pro_samouky_ukazka

Nezapomeňte si přečíst celou ukázku.

O autorovi

Pavel Šenkapoun je copywriter, kreativec a komunikační stratég. Specializuje se na špičkový copywriting a obsahový marketing pro klienty, kteří vyžadují vysokou kvalitu a jsou ochotni za ni zaplatit. Také se věnuje školením copywritingu na workshopech i ve firmách. Ve svém „mimo copy“ čase je folkovým zpěvákem a básníkem. V Zoner pressu mu vyšly dvě velmi úspěšné knihy – příručka Webcopywriting pro samouky a výbor z článků blogu Nejlepší copywriter To nejlepší z Nejlepšího copywritera.

Zdroj informací: nakladatelství Zoner Press

————————————————

Oblíbený autor Meik Wiking napsal další knihu. Tentokrát se zaměřil na útulný domov. Chcete se také doma cítit šťastní? Pak si přečtěte jeho rady.

Hygge je umění navodit příjemnou atmosféru. Být s lidmi, které máme rádi, nebo jen v tichosti sami se sebou. Pocit, že jsme v bezpečí, chránění před světem a můžeme si dovolit polevit v ostražitosti. Hygge je pocit domova.
Meik Wiking nám tentokrát poradí, jak z domu nebo bytu uděláme domov, místo, kde najdeme pohodlí a spojení – to je to pravé hygge. Zamyslete se nad tím, co rádi děláte, jak doma trávíte čas, jaké aktivity vám přinášejí radost a pohodu. Podle Meikových rad si pak vytvoříte přesně takový prostor, který vám umožní cítit se doma tak, jak si přejete, a podpoří vás v těch činnostech, kterým se toužíte věnovat.
Tato kniha je založená na výsledcích nových výzkumů kodaňského Institutu pro výzkum štěstí. Přináší návrhy drobných změn, které budou mít velký dopad. Například jak v jednotlivých pokojích dosáhnout pocitu větší prostornosti, proč kulaté jídelní stoly vytvářejí víc radosti a také jak důležité je vhodné osvětlení.
Nezáleží na tom, kolik máte prostoru či peněz. Meik Wiking vám ukáže, jak si vytvoříte vlastní útulný domov a budete žít jako nejšťastnější lidé na světě.
Domov by měl být místem, kde se cítíte bezpečně a pohodlně, místem, kde se můžete projevit, tvořit, odpočívat, místem, kde prostě můžete být sami sebou.

Hygge domov

Jak si vytvořit místo pro šťastný život
Autor: Meik Wiking
Přeložila: Markéta Kliková

Počet stran: 272
Vazba: vázaná
Formát: 180×130 mm
ISBN: 978-80-7689-112-8

Knihu Hygge domov vydalo nakladatelství Jota.

Ukázka z knihy

 hygge_domov

Podívejte se na celou ukázku.

O autorovi

Meik Wiking je podle deníku The Times nejšťastnějším mužem planety. V roce 2013 v Kodani založil první Institut pro výzkum štěstí na světě. Vedle toho je spolubadatelem Světové databáze štěstí a součástí poradního orgánu Global Happiness Policy Report. Výsledky jeho výzkumů byly zveřejněny ve více než pěti stech různých médiích včetně The Washington PostBBCHuffington PostThe TimesThe Guardian a mnoha dalších. Poskytuje městům, vládám a firmám po celém světě poradenství ohledně štěstí a proměny hmotného bohatství v duševní. Přednáší po celém světě, mj. se zúčastnil také konference TEDx. Vystudoval vysokou školu se zaměřením na podnikání a politologii a dříve pracoval na dánském ministerstvu zahraničních věcí. Když zrovna nepíše knihy – je také autorem bestsellerů Hygge a Lykke či knihy Umění vytvářet vzpomínky – nebo nerediguje zprávy o štěstí, blahobytu a kvalitě života, rád fotografuje a hraje tenis (docela mizerně). Žije v Kodani.

Zdroj informací: nakladatelství Jota

————————————————

Chtěli byste si pěstovat vlastní zeleninu, ovoce či bylinky? Jde to i bez zahrady! Přečtěte si knihu Vyvýšené záhony na balkoně od Lisy-Marie Trauerové a budete i vy sklízet vlastní úrodu.

Máte k dispozici jen balkon, a přesto chcete sklízet zeleninu, ovoce a bylinky? Nezoufejte! I bez zahrady si můžete vypěstovat spoustu rostlin. Balkonová blogerka Lisa-Maria Trauerová názorně předvede, jak to v praxi úspěšně funguje. Na svém městském balkoně, který neměří víc než 10 m2, pěstuje ve vyvýšených záhonech, které si sama vyrobila, víc než 50 druhů zeleniny, ovoce a bylinek. Vyvýšené záhony na balkoně jsou skvělé, protože i větším rostlinám, jako jsou cukety nebo rajčata, poskytují dostatek místa, půdy, vody a živin. Pokud rostliny ve vyvýšených záhonech vhodně zkombinujete, můžete prostor na balkoně optimálně využít a v létě sklízet zeleninu a ovoce. Pro ty z vás, kteří chtějí, aby to bylo snadné, jsou v knize uvedeny vzory, které se vyplatí napodobit.

Vyvýšené záhony na balkoně

Bohatá úroda na malém prostoru
Autorka: Lisa-Maria Trauerová
Přeložila: Magdalena Havlová

Počet stran: 111
Vazba: brožovaná
Formát: 171×240 mm
ISBN: 978-80-7670-098-7

Knihu Vyvýšené záhony na balkoně vydalo nakladatelství Kazda.

Ukázka z knihy

vyvysene_zahony_na_balkonech

Prolistujte si celou ukázku.

O autorce

Lisa-Maria Trauerová je fotografka z Vídně, která miluje přírodu, je veganka a přímo uprostřed města si vytvořila zelenou džungli. Na svém balkoně o rozloze 10 m2 pěstuje více než 50 druhů zeleniny, bylinky, ovocné stromy a keře. Její vyvýšené mini záhony, květináče a závěsné truhlíky jsou plné rostlin, kterých každoročně přibývá. Vyrůstala s rukama zabořenýma do hlíny, o zahradničení se mnoho naučila od svých rodičů a prarodičů a v posledních letech k tomu přidala i spoustu vlastních zkušeností se zahradničením na balkoně.

Zdroj informací: nakladatelství Kazda


Zapojte se do našich aukcí, v nichž najdete tyto knihy a mnoho dalších za skvělé ceny.

Která z dnes představených knih vás nejvíce zaujala? Napište nám svůj názor v komentářích.

Doporučení:
Share

Související knihy

zobrazit info o knizeWebcopywriting pro samouky
Průvodce moderního marketéra a podnikatele po webovém obsahu

Šenkapoun, Pavel

Zoner Press, 2022

zobrazit info o knizeHygge domov
Jak si vytvořit místo pro šťastný život

Wiking, Meik

Jota, 2023

zobrazit info o knizeRivalové, zázraky i podrazy
Filmové obrazy sportu

Děkanovský, Jan

Dokořán, 2022

zobrazit info o knizeVyvýšené záhony na balkoně
Bohatá úroda na malém prostoru

Trauerová, Lisa-Maria

Kazda, 2023

Napsat komentář