Zvířátka slaví Vánoce

medvidek_a_vanocni_svetylka
Hledáte knihu pro nejmenší s vánoční tematikou? Pak dnešní recenze osloví právě vás!

Ptali se vás někdy děti, jak zvířátka slaví Vánoce? A co jste jim odpověděli? Že třeba medvědi uléhají k zimnímu spánku, takže Vánoce ani slavit nemohou? Popusťte uzdu fantazii a pořiďte jim knihu z nakladatelství Edika s názvem Medvídek a vánoční světýlka.

Seznámíte se s medvídkem, který Vánoce za žádnou cenu prospat nechce! A tak si nařídí budík, aby je mohl společně s kamarády – dalšími lesními zvířátky – oslavit. Nejprve však zvířátka musí na lesní mýtině ozdobit stromeček. A protože v nakladatelství vědí, jak malé holčičky a chlapečky zaujmout, společně se zvířátky budou stromeček zdobit i děti. Kniha je totiž interaktivní: nechybí v ní zvukové efekty a zářivá světýlka. Stačí zmáčknout tlačítko umístěné v pravém horním rohu stránky a na stromečku se rozsvítí jedna z ozdob, které na něj zvířátka zavěsila. Pomyslnou třešničkou na dortu je krátká vánoční melodie, kterou kniha přehraje ve chvíli, kdy bude stromeček celý ozdoben.

Už malé děti projevují zájem o knihy, využijte toho a pěstuje v nich lásku ke čtení od útlého dětství. I když tento titul je oficiálně určen dětem od tří let, klidně jej můžete pořídit i vašim mladším ratolestem. Tvrdé stránky (ve stylu pevného leporela) vydrží zacházení nemotorných ručiček, takže se nemusíte bát, že děti knížku roztrhají. Kluky i holky určitě upoutají krásné barevné ilustrace, jež doprovází jen pár řádků textu.

Já jsem knížku zabalila pod stromeček mé roční dcerce. A vůbec svého rozhodnutí nelituji – moc se jí líbí. Mezi její nejoblíbenější hračky totiž momentálně patří vše, co hraje, svítí, bliká. A tyto požadavky splňuje i zmíněná knížka. Samozřejmě text ji zatím nezajímá, ale společně si prohlížíme obrázky, ukazujeme si jednotlivá lesní zvířátka (medvěd, veverka, jelen, sova…), která se učí poznávat, a vyprávíme si, co dělají. A dcerka s nadšením sleduje, jak se postupně rozsvěcují ozdoby na stromečku. Vzhledem ke svému věku sama zatím tlačítko zmáčknout nedokáže, ale jakmile se zlepší její motorické dovednosti, určitě se jí to také povede. Líbí se jí i závěrečná vánoční melodie, u které si vždy zatancuje. Škoda, že knížka neumí přehrát více písniček.

Jak již bylo řečeno, jde o knihu s vánoční tematikou – nejvíce tedy dítka potěší právě v období adventu. Vůbec nevadí, že od Vánoc už uplynul nějaký čas. Nenechávejte nakupování dárků pro děti na poslední chvíli, letos přece můžete být připraveni včas. Jakmile se Vánoce opět přiblíží, jen knihu zabalíte a krásný dárek budete mít hned připravený.

Knihu Medvídek a vánoční světýlka vydalo nakladatelství Edika a zakoupit ji můžete na Albatrosmedia.cz.