Aukce
-
Těhotenské & newborn fotografie
Do ZÍTRA v 20:00:00
Za 220,- Kč
-
-
-
Ivetaa: Pohlazení na duši - krásná slova. »
-
Gudrun: Moc děkuji za knihu, včera v pořádku dorazila » -
Milka98: Mnohokrát děkuji za zaslanou knihu Josef Jonáš 80 »
-
135evik: Dobrý den, kniha Josef Jonáš 80 let před chvilkou »
-
zurekpetr: Dobrý den, vyhraná kniha Kornélie v pořádku doraz »
-
ekov: Dneska mi přišla knížka Kornélie, moc děkuji »
-
celinka: Děkuji za vysvětlení, myslela jsem, že vyhrává nej »
-
Doručení knih do Vánoc aneb poslední letošní aukce
30.11.2025 -
Smažené dobroty o trochu zdravěji
5.12.2025 -
Jak lépe porozumět…
5.12.2025 -
Do boje s monstry a příšerami
5.12.2025 -
Knihy pro dobrou náladu
4.12.2025 -
Získejte román o těžkostech běžného života
4.12.2025 -
Čtenář detektivem
4.12.2025 -
Strhující román o podlehnutí moci
3.12.2025
-
Soutěže
- Soutěž o 2 prózy Víry (do 18.12.)
- Soutěž o 2 dětské knihy Šťastné a sýrové (do 15.12.)
- Soutěž o 2 knihy Básně a nebásně (do 6.12.)
- Soutěž o 3 knihy povídek A čeho se bojíš ty (do 11.12.)
- Soutěž o 3 knihy Tajemství hvězdného svitu (do 8.12.)
Fanděte knihám!
Nakladatelé
Academia Agentura KRIGL Albatros Albatros Media Alpress Argo Audiotéka.cz Bambook BB/art Bookmedia Cosmopolis CPress Dokořán Domino Epocha Euromedia Group Fragment Grada Host Ikar Jota Karmelitánské nakladatelství Kazda Kniha Zlín Knihcentrum.cz Knižní klub Leda Malvern Metafora Mladá fronta Moravská Bastei MOBA Motto Mystery Press OneHotBook Pavel Dobrovský - BETA Plus Portál Prostor Práh Radioservis Slovart Triton Vyšehrad XYZ Zoner Press


Retro ČS nese pořadové číslo 2 a jednoznačně se tím hlásí k návaznosti na stejnojmennou publikaci, která autorovi vyšla na podzim 2013. Zatímco „jednička“ se věnovala tzv. měkkému konzumu, tedy zboží rychlé spotřeby, „dvojka“ patří konzumu „tvrdému“ – odívání, obouvání, bydlení, elektronice. Bohatý obrazový materiál je opět doplněn textem, v němž autor k základním faktům a statistikám přidává osobní zkušenost a popis jednotlivých oblastí konzumu v kontextu předlistopadové reality.
Jak jsme si to (u)žili za reálného socialismu
Zoufalé nepochopení toho, co si mladí lidé vlastně chtějí z obchodu odnést, prokázala textilní výroba právě u džínového oblečení. Čtvrtstoletí po restartu tržní ekonomiky v Česku člověk stěží chápe, že byl takový problém vyrobit nebo dovézt ho dostatečné množství. Hledat viníka je těžké, protože jich byla spousta: zastaralost strojů v textilkách, těžkopádnost rozhodovacích procesů, nulová konkurence, nároky na devizy, opovržení, lhostejnost a ideologie. Když se konečně československé konfekční závody rozhodly vyjít mladým vstříc kolekcí „rifloviny“, výsledek byl trapný. Džíny Morenda (Severka Cvikov) a Prekon (Prešovská konfekcia) používaly materiál, který byl už celé roky ze hry. Ještě horší pověst měla značka Sahara, pod níž dodával na domácí trh quasidžínové oděvy od poloviny sedmdesátých let brněnský Kras. Použitý druh látky se v době, kdy modrému světu vládl styl „stone-washed“, nedal vůbec seprat, o střihu nemluvě. Na to, co by si mohla vzít na sebe dokonce s chutí (a bylo to vyrobené v ČSSR), si československá omladina musela počkat až do druhé poloviny osmdesátých let, třeba od podniku Jitka v Jindřichově Hradci, třeboňského Otavanu nebo královéhradeckého družstva Vkus. (str. 43)













































Napsat komentář
Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.