Inspirace do kuchyně

tipy9
Otázka, kterou si klade čím dál více lidí, zní: jak jíst zdravě? V současnosti by se mohlo zdát, že odpověď je snadná, stačí naslouchat všem dobře míněným radám, které k nám vysílají odborníci na výživu. Snad si tedy vyberete i něco od těch z dnešní knižní nabídky.

Zařazujeme do svého jídelníčku tmavé pečivo místo světlého, protože je to přece zdravější. William Davis ovšem radí ještě něco jiného – vynechte ze svého jídelníčku všechno, co obsahuje pšenici…

Život bez pšenice

150 receptů pro zdravou kuchyni
Autor: William Davis
Přeložil: Jan Kozák

Počet stran: 374
Vazba: vázaná
Formát: 170×220 mm
ISBN: 978-80-7565-153-2
Doporučená cena: 348 Kč

Knihu Život bez pšenice: 150 receptů pro zdravou kuchyni vydalo nakladatelství Jota.

Kniha Život bez pšenice, kterou česky vydalo Nakladatelství Jota v roce 2013, otřásla základy dietologického světa. Její autor, uznávaný kardiolog William Davis, odhalil, že učiněná epidemie nepříjemných zdravotních problémů – počínaje záhadnými vyrážkami a vysokým krevním tlakem a konče nepoddajnou vrstvou břišního tuku (tzv. „pšeničné břicho“) – může být navždy smetena z povrchu zemského, když učiníme jeden prostý krok: rozloučíme se s pšenicí. Na Davisův bestseller navazuje jeho kuchařka Život bez pšenice: 150 receptů pro zdravou kuchyni.
Jak název napovídá, obsahuje 150 neotřelých a výtečných receptů v bezpšeničném provedení, které vám pomohou zhubnout a zvítězit nad nemocemi. Pochutnáte si hned u snídaně na lahodných quesadillách, oceníte restovanou roštěnou se zeleninou, velice lákavý koláč s arašídovým máslem a nanejvýš překvapivé bezpšeničné hity, jako je francouzský toust s borůvkami, kuře à la bruschetta s těstovinami angel hair, boloňské špagety či sametové čajové koláčky.

Snězte však pšenici a stoupne vám krevní cukr, přibude vám nějaký tuk v břiše, zkazíte si zuby – a dostaví se zvýšená chuť k jídlu, závislost, kyselý reflux, nutkání na stolici, bolest kloubů, otoky nohou, migréna, kožní vyrážka, lupy, náladovost, nespavost, deprese, záchvaty, demence a tak dále a tak dále. Žádná jiná potravina nedokáže podlomit zdraví od hlavy až k patě tímto způsobem – ani želatinové bonbony, ani ládování se lentilkami, ani sladké limonády po litrech, ani kukuřičný sirup s vysokým obsahem fruktózy. (Vím ovšem o pár jedech, které svedou totéž.)

Neváhejte si přečíst celou ukázku!

O autorovi

William Davis, MD, je preventivní kardiolog, který propaguje život bez pšenice a tímto svým unikátním postojem přispívá nejen k prevenci, ale k úplnému odstranění srdečních chorob. Je medicínským ředitelem Track Your Plaque, internetového preventivního programu srdečních nemocí, a často přispívá do národních publikací a na webové stránky o zdraví. Žije se svou ženou a třemi dětmi ve Fox Pointu ve Wisconsinu a v jeho spíži nenajdete žádné buchty ani koblihy.

Zdroj: nakladatelství Jota

O nakladateli

jotaNakladatelství Jota vydalo již více než 1000 titulů v mnoha edičních řadách. Publikuje tvorbu českých autorů i překlady z cizích jazyků. Patří mezi jedno z největších nakladatelství v České republice.

————————————————

Nemusíte být vrcholovým sportovcem, aby stálo za to vědět, jak správně sestavit svůj jídelníček. Pokud si chcete udržovat zdravý životní styl a sportovat, určitě najdete v knize Sportovní výživa do kapsy cenné rady.

Sportovní výživa do kapsy

Autor: Ivan Mach

Počet stran: 136
Vazba: brožovaná
Formát: 135×207 mm
ISBN: 978-80-271-0511-3
Doporučená cena: 149 Kč

Knihu Sportovní výživa do kapsy vydalo nakladatelství Grada.

Každý sportovec by měl ovládat zásady a pravidla z výživového poradenství a k jejich praktickému využití slouží celá řada tabulek, schémat, seznamů a přehledů, od nutričních hodnot základních potravin, přes množství potřebných vitaminů a minerálů, přehledu suplementů, proteinových doplňků, až po slovník nutričních pojmů a anglických výrazů ve sportovní výživě.  Autor všechny tyto důležité informace shromáždil a zpracoval do co nejpřehlednější formy, aby čtenáři pohotově sloužily k řízení stravování, suplementace a k dosahování ještě lepších výsledků ve vrcholovém i kondičním sportu, a to bez ohrožení zdraví.

O autorovi

Ivan Mach působil jako vedoucí výzkumný a vývojový pracovník na mnoha pracovištích chemického a potravinářského průmyslu. Od sedmdesátých let se věnuje výživovému poradenství a odborné sportovní a dietologické publicistice. Je autorem mnoha titulů, překladů, odborných publikací a přednášek o výživě, rediguje výživu v odborném magazínu Musclee&Fitness od počátku vycházení. V osmdesátých letech působil jako př edseda Výboru svazu kulturistiky ČSTV, jako rozhodčí, trenér a manažer vrcholových sportovců. Nyní je lektorem řady vzdělávacích kurzů, odborným garantem akreditovaného kurzu Nutris(r) a přednáší výži vu na 1. lékařské fakultě UK, FSS Masarykovy univerzity v Brně a VŠ Palestra. Je prezidentem Aliance výživových poradců ČR a byl jmenován soudním znalcem v oboru výživy.

Zdroj: nakladatelství Grada

O nakladateli

gradaNakladatelství Grada vydává knihy v České republice již od roku 1991. V její produkci jsou tituly s právní tématikou, knihy ekonomické, tituly z oblasti financí a účetnictví, manažerské tituly, psychologické, zdravotnické, knihy s počítačovou tematikou, o architektuře a stavebnictví, knihy technické z nejrůznějších oborů a profesí. Tuto pestrou škálu doplňuje i naučně odborná literatura, která nabízí řadu publikací s velkým záběrem pro denní praktický život.


Zapojte se do našich aukcí, v nichž najdete tyto knihy a mnoho dalších za skvělé ceny.

Jak upravujete svůj jídelníček vy? Napište nám svůj názor v komentářích.

Doporučení:

Související knihy

zobrazit info o knizeŽivot bez pšenice: 150 receptů pro zdravou kuchyni

Davis, William R.

Jota, 2017

zobrazit info o knizeSportovní výživa do kapsy
nejen pro fitness a kulturistiku

Mach, Ivan

Grada, 2017

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>