Další evropská krimi z pera B. M. Horské

rukavicky-smrti-nahled
Inspektorka Elen Jollyová je na zdravotní dovolené. Záhady se jí však pletou do života i v prosluněné Sicílii a přirozená zvědavost spolu s kriminalistickým instinktem jí nedovolí zahálet…

Nový kriminální román v Anglii žijící české autorky tvořící pod pseudonymem B. M. Horská se jmenuje Rukavičky smrti a vydalo ho nakladatelství MOBA. Navazuje na její předchozí knihy Pach smrti a Brouk, ale je možné jej číst i bez znalosti těchto románů, protože se každý věnuje jinému případu a pojí je jen postavy policistů a jejich blízkých.

Inspektorka Elen Jollyová se rozhodla odjet na dovolenou. Z dramatického vyústění předchozího případu si odnesla zranění a bolavá noha jí stále bránila v návratu do práce. Využije tedy pozvání své dcery Olii odjet ke Středozemnímu moři. V sicilském Trapani však na ni kromě dcery, horka a moře čeká také mrtvola ve vodní nádrži domu, kde s Olii našla dočasný azyl. Stopy případu, který vlastně ani není v její kompetenci, vedou do Čech.

Mezi tím v Milton Keynes dojde v průběhu jediné noci k přepadení ženy a přejetí opilého muže. Dvě, na první pohled náhodné, události jsou však propojeny pomocí stop DNA – mrtvý muž jménem Alan před svým tragickým skonem znásilnil onu ženu, která jej však považuje za svého přítele a po propuštění z nemocnice, kde byla krátce hospitalizovaná, mu telefonuje. Chce totiž zjistit, co se stalo s jejím přítelem Markem, který o sobě již delší dobu nedává vědět.

Mladý detektiv indického původu Dal Singh se ze všech sil snaží pomáhat své přítelkyni a s velkou vervou se vrhá i do sledování stop v Alanově případu. Bohužel se okolnosti staví proti němu. Je odvolán z případu a dokonce je na něj uvalena vazba.

Elen Jollyová má po návratu pocit, že nitky všech případů jsou nějak propleteny, a nevěří, že by se Dal zpronevěřil kriminálním zásadám. Jenže důkazy mluví jinak…

Jestliže se vám předchozí  případy zapálené inspektorky zdály komplikované a ztráceli jste se v nich, pak ani v Rukavičkách smrti tomu nebude jinak. Pokud v Pachu smrti a Broukovi závěr přinesl jasné rozuzlení, pak tentokrát má čtenář co dělat, aby řešení záhad porozuměl. Pachatel je sice odhalen, jeho potrestání však není možné. A některé otázky zůstávají nezodpovězené, přestože vnímavý čtenář větší část z nich nejspíše dokáže rozklíčovat.

Námět vychází z existence mnoha extremistických hnutí a většinou proti nim stojících tajných služeb. Čtenář po dočtení knihy nevěří vlastním očím a tak nějak souzní s Elen Jollyovou a jejím přesvědčením, že loupež identity by neměla nikomu projít. A pokud ano, pak je cosi prohnilého ve státních službách…

Děj se odehrává v atraktivním prostředí sicilského Trapani, v Plzni (tam vyrazí Elen v doprovodu svého českého parťáka Šafránka) a především v domovském přístavu B. M. Horské – v anglickém městě Milton Keynes. Všechny lokality líčí autorka opět velmi dovedně, i když se mi tentokrát nedostaly tolik pod kůži jako u Brouka. Ale kdo ví, možná mi jen chyběl sugestivní hlas Lucie Fiony Šternerové, který by mi ony reálie šeptal do ucha…

Kniha má spád, prostředí se rychle mění, stejně jako úhel pohledu, z nějž příběh vyprávěn. Na dramatičnosti přidává i fakt, že čtenář je po většinu děje krok či dva před inspektorkou. Až v samém závěru získává inspektorka nad čtenářem navrch.

Většině čtenářů bude stejně jako mně takto koncipovaný příběh nejspíše vyhovovat, co mne osobně však zklamalo, bylo jeho vyústění. I když několik posledních vět dává tušit, že podobně nespokojená je se závěrem svého případu i sama inspektorka a že se tedy možná dočkáme pokračování, v němž bude vše napraveno.

Patříte-li k vděčným čtenářům krimi příběhů, pak si Rukavičky smrti pořiďte.

Doporučení:

Související knihy

zobrazit info o knizeRukavičky smrti

Horská, B. M.

Moravská Bastei MOBA, 2016

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>