O Bohu

aneb nejracionálnější kniha o Bohu, jaká kdy byla napsána

zobrazit info o knize
Nakladatelství Nová Forma s.r.o.
Vydáno   5/2015
ISBN 978-80-7453-574-1
Vydání 1.
Počet stran 57
Vazba lepená brožura
Formát 105x148
Doporučená cena 130 Kč

O knize

Ukázka z knihy: Nejdůležitější teze této knihy: 1. Boha nevytvořila evoluce přírodním výběrem. Bůh tudíž nemá žádnou iracionální přirozenost. Je zcela racionální. A racionální je maximalizovat to, co má být, tedy dobro. Z toho vyplývá, že bůh, pokud existuje, je ideálně (maximálně) dobrý. To je první metafyzický zákon. 2. Dobrem je upřednostněnost, nikoli slast. Z toho vyplývá, že bůh je preferista, nikoli utilitarista. 3. Jestliže bůh je ideálně dobrý, všemohoucí a vševědoucí (trojjediný preferistický bůh), pak fyzický svět neexistuje, neboť zlo je pouhý klam. To je druhý metafyzický zákon. Tento zákon kromě jiného říká, že v případě existence trojjediného preferistického boha je svět, který obklopuje mé já, virtuální. 4. Jestliže Boha definujeme jako nejdokonalejší myslitelnou bytost, pak Bohem je trojjediný preferistický bůh. Jestliže Boha definujeme jako nejpravděpodobněji existujícího boha, pak Bohem je některý z preferistických bohů. Jestliže Boha definujeme jako boha, „jehož“ náboženství je ideální (nejlepší), pak Bohem je jednojediný preferistický bůh (mimojiné je ideálně spravedlivý). Nejvhodnější je třetí definice. 5. Ideálním náboženstvím je jedniční metapreferismus. Křesťanství se však za poslední dvě století velmi přiblížilo ideálnímu náboženství. Nevděčí za to ale lidem jako Ježíš, nýbrž lidem jako Voltaire. 6. Křesťanský bůh není ani zdaleka ideálně dobrý a ideálně spravedlivý. 7. Ježíš má částečnou odpovědnost za mnohé zločiny křesťanství. Je tudíž možné, že jeho výsledná morální příčinná hodnota je velmi záporná.

http://www.stahuj-knihy.cz/stahujknihy/eshop/0/3/5/871-Zoubek-Jiri-O-Bohu

Doporučení:
Share