Umíte efektivně komunikovat se zaměstnanci?

jak_vest_rozhovory
K vedení skupiny zaměstnanců nejsou Potřeba jen vlohy pro organizaci, je nutné vyznat se také v komunikaci s různými typy osobnostmi, aby nevznikaly konflikty. Právě o komunikaci s podřízenými zaměstnanci pojednává kniha zkušeného manažera Františka Bělohlávka.

Autorem titulu Jak vést rozhovory s podřízenými pracovníky, který ve druhém vydání vyšel letos v nakladatelství Grada, je zkušený manažer a konzultant František Bělohlávek. František Bělohlávek vystudoval psychologii práce a pedagogickou psychologii na UP, kde nějakou dobu působil jako vysokoškolský pedagog. Kromě toho osobně vedl tisíce pohovorů, díky čemuž má dostatek zkušeností pro poskytování rad, jak postupovat v rozhovorech s podřízenými pracovníky. Jeho dalšími tituly jsou například knihy Jak vést svůj tým, Jak vést a motivovat lidi, Organizační chování a Desatero manažera.

Autor se v publikaci zaměřuje na nejčastější typy rozhovorů, se kterými se může manažer při komunikaci s podřízenými pracovníky setkat – na výběrové, hodnoticí, obtížné a rozvojové pohovory. Toto zaměření se promítlo do rozložení knihy, která je rozčleněna do pěti kapitol právě dle druhu rozhovoru, kterého se týká. Autor bere v úvahu i charaktery zaměstnanců, čtenář se tedy dozví, jak vést rozhovor s arogantním člověkem, nesmělým samotářem i pohodářem. Výklad je průběžně doplňován ukázkami rozhovorů, na kterých je názorně demonstrováno, jak pojmout například takové obtížné situace, jako je propuštění zaměstnance z nejrůznějších důvodů. V kontextu s autorovým vzděláním jsou samozřejmostí odborné rady a postupy, které mají své uplatnění v praxi.

Kniha Jak vést rozhovory s podřízenými pracovníky je užitečnou publikací (nejen) pro manažery, vedoucí týmů, personalisty a studenty personálního managementu, kteří potřebují znát nejrůznější strategie při rozhovorech s podřízenými. Tyto strategie mohou být zaměřeny nejen na odvrácení případného konfliktu (například při nutnosti zaměstnance propustit), ale rovněž na zaměstnancův rozvoj, zvýšení či zjištění jeho kvalifikace a podobně. Jako velmi užitečné hodnotím vzorové (nebo naopak „odstrašující“) komentované rozhovory, ve kterých mohou zaměstnanci načerpat inspiraci pro vlastní použití.

Doporučení:

Související knihy

zobrazit info o knizeJak vést rozhovory s podřízenými pracovníky
Výběrové, hodnoticí, obtížné a rozvojové pohovory - 2., rozšířené vydání

Bělohlávek, František

Grada, 2017

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>