Čtenářská recenze: Proč jsou krkavci lepší rodiče

Proc-jsou-krkavci-lepsi-rodice
Už samotný název knížky možná nejednoho čtenáře překvapí. Proč jsou krkavci lepší rodiče. Cože, krkavci a lepší rodiče? Nespletli se náhodou autoři a nemysleli nějaké jiné opeřence? Po přečtení knížky vás mohu ujistit že Jan-Uwe Rogge a Angelika Bartram moc dobře věděli, o čem píšou. Publikaci vydalo nakladatelství Portál.

Jak to tedy vlastně s těmi krkavci je? Vypadá to, že jsou neprávem stigmatizováni. Snad kvůli jejich černé barvě, která je odjakživa symbolem smrti, možná díky jejich oblíbené činnosti, kterou je pojídání mršin. Ale co se týká jejich rodičovské role, mohli bychom si z nich vzít jedině příklad – starají se o svá mláďata a i po opuštění hnízda na ně nadále dohlíží, dokud nejsou schopna se o sebe postarat. Zároveň jim ale poskytují určitý prostor. A právě tohle – zvládnutí procesu odpoutávání a poskytnutí prostoru – můžeme označit jako hlavní téma celé knížky.

V publikaci se píše, a mnozí rodiče s tím budou určit souhlasit, že být rodičem v dnešní době není úplně snadné. Existuje nespočet typů, jak vychovávat, ale kolik má daný směr příznivců, nejméně tolik má i odpůrců. A jakmile začnete svým chováním vybočovat, hned se na vás může snést vlna kritiky. Proto jsou mnohdy dnešní rodiče nejistí a hledají oporu. A to je vlastně moc dobře. Protože jen silní rodiče dokážou poskytnout potřebnou oporu také svému dítěti.

Pokud máte doma malé miminko, možná si proces odpoutávání zatím neuvědomujete. Ale on začíná velmi brzy. S prvními krůčky, ba možná by se s trochou nadsázky dalo říct, že již s přestřihnutím pupeční šňůry. Následuje odchod do školky, poté do školy, odpoutávání v pubertě a nakonec děti vyletí z rodičovského hnízda navždycky. Všemi těmihle etapami nás knížka provádí. V každé kapitolce najdeme spoustu různých ilustrativních příběhů, na kterých si můžeme danou situaci lépe představit. Nechybí různé náměty k zamyšlení, konkrétní rady a tipy, jak se v tom kterém období nejlépe zachovat.

Slyšeli jste například už o „úzkosti osmého roku“? Víte, proč byste dospívajícím dětem měli dát do výbavy klobouk a hůl? Pokud ne, začtěte se do této útlé knížečky. Nejen že přestanete křivdit krkavcům, ale možná se i naučíte poskytnout svým dětem to nedůležitější v životě – volnost i oporu.